Sorry for the inconvenience.
Search again what you are looking for
Save the duck
Het Italiaanse jassenmerk Save the Duck dateert uit 1914. De naam komt voort uit het willen besparen van dieren. Save the Duck is een kleurrijk, modisch, maar ook ecologisch verantwoord merk.
Volop keuze
U heeft volop keuze in de collectie van Save the Duck. Het merk heeft verschillende design voor iedere gelegenheid. Daarnaast zijn de modellen in vele kleuren uitgebracht. De jassen hebben een mooie pasvorm, waardoor u op een flatterende manier de nadruk legt op uw lichaam.
Plumtech technologie
Save the Duck is een diervriendelijk merk. In de jassen wordt geen echt dons verwerkt, maar PLUMTECH. Deze technologie hebben zij zelf ontwikkeld, zodat ze 100% animal free zijn. Deze stof heeft de perfecte imitatie van de zachtheid van dierenveren. Een andere goede eigenschap van PLUMTECH is dat het materiaal erg licht, warm en hygiënisch is.
Voor ieder seizoen geschikt
De jassen van Save the Duck komen ieder seizoen van pas. Het nylon in de jassen heeft een ademende functie waarbij het de warmte vasthoudt vanbinnen. Zo houden deze jassen u het hele jaar door warm. De jassen zijn waterafstotend, dus kunt u gewoon door de regen. Verder zijn ze erg compact, waardoor u ze gemakkelijk mee kunt nemen. Bijgeleverd zit een handig tasje om de jas in te verpakken.
Makkelijk te onderhouden
De jassen zijn makkelijk in onderhoud. U kunt ze gewoon in de wasmachine stoppen. De droger hoeft u niet te gebruiken, aangezien de jassen redelijk snel weer droog zijn. Het materiaal is ook nog eens kreukherstellend. Zo kunt u uw jas snel weer dragen!
Geschiedenis
Het is begonnen met de ondernemer Foresto Bargi. die zijn carrière begon als kleermaker. Hij naaide herenjassen voor 70 cent per stuk. De unieke waterafstotende stof die tijdens de Eerste Wereldoorlog door de Engelse troepen werden gebruikt, trokken zijn aandacht.
Bij zijn terugkeer naar Pisa opende hij een klein laboratorium waar hij waterbestendige kleding maakte met deze stof geïmporteerd uit Engeland. De vraag groeide snel en Foresto begon verschillende maten te produceren. Hij imiteerde de nieuwe Amerikaanse trend, met als gevolg dat het lab snel veranderde in een grote kledingfabriek. Deze fabriek werd later een van de grootste van Italië, nadat hij raceauto’s van de Grand Prix begon te sponseren.
Aan het begin van de jaren 60 begon zijn zoon Cirano met hem te werken. Cirano kwam op het idee een nieuwe collectie op de markt te brengen onder zijn nieuwe merk Forest Mec. Het aanbod van Forest Mec draaide om het soort shirt, jeans en jacks dat Amerikaanse arbeiders droegen. De kledinglijn was zo succesvol dat ze naar de VS werden geëxporteerd. Tijdens de zoektocht naar goedkope arbeidsmarkten koos het bedrijf voor China. In 1964 opende zij een kantoor in Hong Kong.
Vandaag de dag wordt het bedrijf gerund door Foresto’s kleinzoon Nicolas Bargi. Binnen het bedrijf zorgen ze voor nieuwe ontwikkelingen, ze creëren merken zoals Save the Duck en proberen de lokale onderneming internationaal bekender te maken. Het hoofdkantoor is nu gevestigd in Milaan.
Search again what you are looking for